• español
    • português (Brasil)
    • English
View Item 
  •   Ridaa Home
  • Editorial
  • Artículos de revistas
  • Redes
  • Vol. 04, no. 09
  • View Item
  •   Ridaa Home
  • Editorial
  • Artículos de revistas
  • Redes
  • Vol. 04, no. 09
  • View Item
  • English 
    • español
    • português (Brasil)
    • English
  • Login
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Modelos de crecimiento científico

Models of scientific development

Thumbnail
View/Open
Dossier (52.40Kb)
Date
1997-04
Author
Hodara, Joseph
Metadata
Show full item record
Abstract
Este trabajo presenta cuatro modelos de crecimiento científico, con especial atención a sus contornos político-administrativos, con el objetivo de inferir de cada configuración el tipo de relaciones que establece –o supone– la comunidad científica en relación con el poder en cuanto fuente de recursos y legitimidad. Finalmente, por esta vía se aproxima a conceptos y distinciones particularmente pertinentes para la investigación académica dentro de la universidad latinoamericana.
 
This article presents four models of scientific growth, special attention being given to their political-administrative outlines, with the aim of inferring in each instance the kind of relationships that the scientific community establishes with the government as supplier of resources and legitimacy. Finally, the author introduces some concepts and distinctions particularly relevant to scientific research within Latin American universities.
 
URI
http://ridaa.unq.edu.ar/handle/20.500.11807/1093
Colecciones
  • Vol. 04, no. 09
Estadisticas
http://ridaa.unq.edu.ar/handle/20.500.11807/1093/statistics

Universidad Nacional de Quilmes
Contact Us | Send Feedback | Estadísticas | Política del Sitio
 

 

Browse

All of RidaaCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister

Statistics

View Usage Statistics

Universidad Nacional de Quilmes
Contact Us | Send Feedback | Estadísticas | Política del Sitio